Haftsin

Så här såg vårt nyårsbord ut.

hafsin

Jag länkar till en bra text jag hittade. Äntligen någon som vet vad de talar om.

Nouruz - Det iranska nyåret

Här är några årtal som jag tycker säger lite om hur länga man har firat Nouruz.

21 mars kl.01.07.26 lokal tid blev det år:

7029 enligt Mitraismen
3745 enligt Zoroatrismen
2566 enligt tideräkningen från den första persiska storkonungen Kyros den Store
1386 enligt nuvarnade Iransk tideräkning som baseras på profeten Mohammeds
resa från Mecka till Medina

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej! jag tänkte på dig när jag hörde att det var dags för nyår igen! fint! vad tror du om torsdag den 5e? emma kan, antagligen, om barnet inte kommer! spännande... LOVE!

2007-03-23 @ 10:14:10
Postat av: lisa

dom firade här också, folk som smällde raketer och hade sig, vi tyckte att det verkade aningen suspekt tills vi kom på varför.

2007-03-23 @ 18:59:02
URL: http://lisamaria.blogg.se
Postat av: annapanna

hej gull =) Finare bilder får jag leta efter - speciellt dammsugarbilden :P

Ha en mysig dag imorgon och kör/åk försikigt till flygplatsen

KRAMIS

2007-05-04 @ 09:11:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0