pysselgumma numero uno

Det är grått, blött och kallt här. Trist, trist värre kan det tänkas. Men det finns en kur för alla köldrädda själar.

PYSSEL!

Det är det livet består av nu. Vi går i skolan, vi äter mat, vi pysslar och fikar. Ibland pluggar man lite mer och ibland kollar man posten eller slösurfar men att pyssla, det gör man alltid.

Jag broderar stjärntecken på lektionstid. Jag stickar vantar, halsduk, sjal under föreläsningar och jag målar utdöda fåglar under håltimmarna.

Det ät jätteskoj. Och väldigt lugnande. Nästan för lugnande men vem har tid att stressa när man kan ta det lugnt.

Så jag har ett tips till alla gnagare som har fastnat i ekorrhjulet. Kliv ur. Stäng av TV:n och börja pyssla. I början är det trögt och man har ingen motivation men när man kommit igång så märker man att den ökade kreativiteten gör allt annat mycket lättare. Sen ska man inte ta galna perser på allvar och ta med sig stickningen till förläsningen men man ska ändå tillåta sig pyssla.


POTTER ABOUT FOR LIFE!                            (pyssla för evigt!)

all min värme!

Kommentarer
Postat av: blomma

JA! Pyssla bör man annars dör man. Även pärlhalsband samt armband är en hitt. Och blandbandstillverkning och brevskrivning och kollageskapande. Hurra.

Kram på dig, lilla fina.

2006-02-10 @ 10:15:03
URL: http://linneablomma.blogg.se
Postat av: lajsa

söta. det måste vara väldigt bra (och nytt) för dig att hålla på sådär. liksom ta det helt lugnt. bra! pyssla på vännen.

puss och kram.

2006-02-11 @ 09:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0